MLD Trailstar met binnentent 2Oookstar Trailstar Nest, wanden uit volledig mesh

We wilden onze rugzak wat lichter krijgen. Het leek ons dan ook goed om eens te kijken naar een lichtere tent. Na een tijdje zijn we bij een tarp uit gekomen. Slapen onder een tarp zagen we wel zitten. We vroegen ons alleen twee dingen af. Is een tarp stormproof genoeg voor het ruigere weer van Scandinavië. We hebben namelijk al wat stormen meegemaakt met onze Hilleberg Nammatj 3. Deze tent had totaal geen moeite met deze weersomstandigheden. Maar deze weegt dan ook wel meer dan 3,5kg. Een volgend mogelijk probleem vonden wij de bescherming tegen muggen, deze zijn talrijk aanwezig in de Scandinavische landen. En s’avonds zitten we toch wel graag op ons gemakje uit de muggen. Om de hele tijd met een muggennetje over ons hoofd te zitten zien we namelijk niet meteen zitten. Na wat rond zoeken op het internet en de aanbeveling van Debbie Sanders hebben we gekozen voor een MLD Trailstar. Deze bleek echt bombproof te zijn volgens Debbie. We zijn toen op zoek gegaan naar een soort binnentent voor onder de Trailstar. We hebben onze binnentent besteld bij Oookworks in het Verenigd Koninkrijk. Door enkele vertragingen van materialen die gebruikt worden voor de binnentent is onze eigen binnentent nog niet geleverd. Wel heeft Sean van Oookworks ons zijn prototype van de 2Oookstar trailstar inner opgestuurd. We mogen deze meenemen in Mei naar Snowdonia. Want hij kan ons niet beloven dat deze tegen dan geleverd gaat zijn. We vinden het wel een heel mooie oplossing van hem.

Het prototype weegt ongeveer een 750gr deze bestaat uit 30D silnylon floor/full mesh. Het model dat wij hebben besteld hebben weegt volgens hem maximum 470gr en bestaat uit een Chikara floor/50cm cuben walls en voor de rest mesh. De Trailstar weegt 625gr geseald. Dit moet je nog zelf doen standaard is dit nog niet gedaan. Hier onder staan enkele foto’s van de Trailstar met binnentent opgezet in onze tuin. Wanneer onze eigen binnentent is aangekomen komt er nog een uitgebreider verslag.

 

 

 

2 thoughts on “MLD Trailstar met binnentent 2Oookstar Trailstar Nest, wanden uit volledig mesh”

  1. Halllo,

    Ook ik ben op zoek naar een tarp voor de zomer. Mijn uitgangspunt is wat gunstiger . Ik heb de Scarp I van Tarptent (een dubbeldeks ruime 1-persoonstent van off 1250gram (zelf gewogen 1450g) Ben ik super tevreden over.

    Moet echter lichter vanwege mijn slechte knie.
    Ben vooral met de grote 3 bezig, maar kijk ook naar mijn tent:

    Ook ik zoek een tarp (lekker luchtig en licht) met een soort van binnentent tegen de muggen en ander spul. De trailstar is ook bij mij in beeld na het lezen van allerlei sites en de You-tube filmjes.
    Je kunt deze ook hele laag afspannen als een soort tent. Heel flexibel dus. Als ik echter het totale gewicht bekijk valt me het gewicht nog tegen: 1100 gram . Dat scheelt niet zo heel veel met mijn huidige tent. Dus veel Euro’s voor weinig grammenwinst.

    Ik zie nog 2 alternatieven:
    Tarpdoek, dat ik gebruik met mijn wandelstokken en
    een hele lichte bi-tent van gaas of
    geen binnetent en gaas om je hoofd

    Heeft iemand nog een tip?

    1. Ja wij vonden persoonlijk de trailstar een veel lichtere optie. We komen van eenrond de 3,5kg van de Hilleberg. Ik weet wel dat ze de binnententen hebt voor 1 persoons en je gaan dan toch wel de helft lichter zitten dan de 2 persoons binnen tent. Ik heb ze ook wel vrij dik geseald ik denk dat er ongeveer een 100 Gr sylnet op onze trailstar zit. Dit kwam vooral doordat ze de eerste keer lekte en we wilden ze zeker mee kunnen nemen een week later naar snowdonia.

Leave a Reply

